Pemulihan luka terbuka Sejuk Asli - The Three Top

Pemulihan luka terbuka Sejuk Asli - The Three Top

Jika anda mengalami reoccurrences berterusan kudis sejuk walaupun anda merawat masalah ini dengan pelbagai rawatan OTC maka anda perlu cuba menggunakan kudis sejuk ubat semula jadi. Keadaan ini terutamanya disebabkan oleh HSV1 atau herpes simplex virus 1, virus yang malangnya mustahil untuk menghilangkan secara kekal. Anda boleh mencegah penyebaran jangkitan dengan mengelakkan hubungan secara langsung dengan orang terjejas dan membasuh tangan dengan kerap. Terdapat juga salah faham tentang cranker dan persamaan sakit sejuk. Perbezaan antara kedua-dua jangkitan adalah bahawa kudis cranker muncul sebagai ulser bukan lepuh. Ini adalah masalah yang sangat menyakitkan dan agak hodoh yang benar-benar boleh menjadi sakit kepala jika anda tidak benar-benar merawatnya.

Sebahagian daripada kudis sejuk ubat semula jadi termasuk lisin, resveratrol, dan minyak pudina. Lysine adalah asid amino, asid amino adalah, antara lain, blok bangunan protein yang membantu menguatkan sistem imun. Walaupun lisin banyak terdapat dalam sumber makanan seperti daging merah, ikan, telur, dan susu, kesannya boleh dikurangkan oleh arginina yang biasanya di dalam coklat, badam, dan kacang tanah. Oleh itu, apabila anda cuba menggunakan lisin sebagai rawatan pilihan anda, mengurangkan coklat anda, badam dan pengambilan kacang tanah.

Selain lisin, resveratrol juga merupakan cara yang berkesan untuk meningkatkan daya ketahanan diri anda dan memerangi masalah ini, elemen itu sendiri dihasilkan daripada anggur merah. Menurut kajian klinikal, resveratrol adalah satu rawatan berkesan untuk sejumlah besar masalah kesihatan termasuk virus herpes simplex. Dalam satu ujian klinikal, pakar-pakar perubatan pakai krim yang mengandungi ekstrak resveratrol pada orang yang mengalami luka sejuk dan ia dikurangkan jangkitan itu dalam masa enam jam. Akhir sekali, minyak pudina ditemui mempunyai kesan virucidal terhadap HSV1. Selain daripada kesan virucidal itu, pudina juga berguna dalam merawat tekanan acyclovir-tahan HSV1. Satu lagi produk anti virus adalah Acyclovir, ubat antiviral biasa didapati di kebanyakan farmasi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar