Latihan Pernafasan yang mendalam untuk Mengurangkan Tekanan dan Kebimbangan

Latihan Pernafasan yang mendalam untuk Mengurangkan Tekanan dan Kebimbangan

Bernafas dalam ini juga dikenali sebagai bernafas dgn diafrakma. Ini adalah pada dasarnya satu cara untuk bernafas di mana anda boleh mengurangkan tahap tekanan anda dan merasa tenang. Bernafas dalam diafragma membantu dalam meninggalkan banyak ketegangan, yang anda rasa telah mengunci minda dan badan anda. Ia adalah apabila anda bernafas melalui diafragma anda dan bukan bahagian atas dada anda. Apabila orang masuk ke dalam keadaan tertekan pernafasan mereka cenderung untuk mendapatkan lebih pendek dan pada masa-masa mereka merasakan mereka kehabisan nafas. Dalam apa-apa kes bernafas secara mendalam boleh menjadi sangat membantu untuk mengawal emosi dan tekanan anda.

Terdapat pelbagai latihan yang boleh anda lakukan untuk melepaskan diri serangan tekanan dan panik. Salah satu latihan bernafas dalam melalui diafragma anda adalah apabila anda berada di belakang di atas katil atau lantai anda. Kemudian bengkokkan lutut menyimpan semua otot anda dilonggarkan. Belakang anda perlu santai tetapi tetap lurus sepanjang proses tersebut. Jika anda mahu anda juga boleh menyimpan bantal kecil di belakang anda untuk keselesaan. Anda perlu menyedut melalui hidung, tahan dan kemudian menghembus nafas melepaskan udara.

Ia adalah sangat penting bahawa anda melakukan senaman pernafasan sebelum apa-apa mesyuarat perniagaan penting atau ucapan kolaj. Dengan bernafas dengan betul anda akan merasa bahawa anda telah menyediakan diri anda sepenuhnya untuk prestasi. Anda akan tinggal lebih tenang dan mampu untuk menyampaikan dengan keyakinan meningkat. Orang ramai terus melupakan bahawa mereka perlu bersenam setiap hari untuk mendapatkan hasil yang berkesan. Untuk apa-apa sebab yang anda boleh menjadualkan beberapa minit sehari-hari hanya untuk pernafasan yang betul supaya anda tahu bila untuk melakukannya. Ia seperti menetapkan masa untuk makan atau tidur anda. Dengan cara yang sama jika anda menetapkan masa anda tidak akan lupa melakukan senaman.

Ia telah mendapati bahawa setiap kali anda merasa emosi kemarahan, kebimbangan dan kesedihan mengambil alih minda dan badan anda perlu mula melakukan senaman pernafasan untuk sekurang-kurangnya sepuluh kali anda dan anda akan melihat bagaimana semua emosi menetap. Anda tidak akan berasa seolah-buruk tentang keadaan yang seperti kamu sebelum melakukan latihan. Setiap kali anda akan menghembus nafas anda akan menyewa semua negatif dari dalam menyebabkan keadaan yang terkawal.

Setiap kali anda berada dalam situasi yang menakutkan, tanpa mengetahui anda menyekat nafas anda. Ini adalah benar-benar tidak mendapat yang baik kerana apa yang berlaku bahawa keadaan atau perkara yang anda takut mendapat terperangkap di dalam minda anda. Ia menjadi hampir mustahil kemudian menukar emosi kepada yang positif. Oleh itu dengan penindasan nafas anda menimbulkan kebimbangan dan tekanan. Sekarang anda tahu bahawa dengan teknik pernafasan anda boleh mengubah cara anda rasa tentang apa-apa keadaan atau apa-apa. Anda boleh melepaskan rasa takut, kebimbangan dan tekanan hanya dengan pernafasan dalam.

Terdapat hubungan antara emosi anda dan kimia badan anda. Perubahan yang berlaku dalam satu akan membawa kepada perubahan yang sepadan dalam lain. Ia juga telah mendapati bahawa cara pernafasan anda boleh menentukan masa anda untuk sembuh. Orang-orang purba menyedari bahawa orang-orang yang bernafas secara mendalam sembuh dengan lebih cepat. Rawatan seperti Akupunktur telah mendapat teknik pernafasan yang meningkatkan keberkesanan terapi.

Anda juga boleh belajar cara yang betul untuk bernafas dengan mengambil Yoga, Tai Chi dan banyak latihan lain yang menggunakan pernafasan untuk mendapatkan anda akan. Ia juga telah mendedahkan bahawa dengan pernafasan kanan anda juga boleh menurunkan berat badan anda dan masuk ke dalam bentuk yang sempurna.

Terdapat pelbagai cara untuk bernafas tetapi garis tetap penyedutan dan pengeluaran nafas teknik yang sama. Anda boleh belajar senaman ini dan menggunakannya untuk diri sendiri setiap hari. Adalah lebih baik untuk berkongsi pengetahuan anda dengan rakan dan keluarga anda supaya mereka juga mendapat tahu bagaimana mereka boleh mencapai kesihatan hanya dengan pernafasan dalam. Kesedaran dan pendidikan tersebar di seluruh negara, orang yang belajar cara yang betul untuk bernafas. Anda tidak perlu pergi ke doktor sekali lagi untuk tekanan atau kebimbangan anda jika anda hanya mendapat tahu teknik juga. Ia adalah benar-benar cara yang ajaib semulajadi di mana anda boleh kekal sihat dan bertenaga bebas daripada tekanan dan ketegangan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar