Mencari Kejayaan Dengan Merawat ADHD Sememangnya

Mencari Kejayaan Dengan Merawat ADHD Sememangnya

Dalam merawat ADHD secara semulajadi, anda mempunyai pilihan pelarasan diet, ubat-ubat herba, dan beberapa kurang dikenali rawatan seperti ubat-ubatan homeopati. Gejala ADHD mungkin disambungkan kepada sensitif kepada makanan tambahan dalam makanan yang diproses atau alergi terhadap makanan tertentu.

Kacang, produk tenusu dan gluten daripada bijirin tertentu, termasuk gandum adalah sebahagian daripada alahan yang paling biasa. Oleh kerana setiap orang adalah berbeza, alahan berpotensi hendaklah disemak dan diuji sebelum mereka boleh berjaya ditangani.

Dalam berurusan dengan ADHD secara semula jadi, diet dan pemakanan boleh menjadi pengaruh yang besar dalam mempengaruhi tingkah laku untuk kanak-kanak dan orang dewasa dengan ADHD. Ia bukan sesuatu yang luar biasa untuk perubahan emosi dan masalah dengan tingkah laku anak menjadi sebahagiannya hasil daripada hipoglisemia. Ini boleh diatasi dengan menilai pengambilan makanan protein, karbohidrat dan lemak dan membuat perubahan yang perlu.

Prinsip-prinsip asas perubatan semula jadi dan kesihatan holistik, pada asalnya diajar oleh Hippocrates di Greece purba, adalah akar ubat homeopati. Homeopati moden adalah berdasarkan penemuan dan kerja-kerja seorang doktor Jerman yang hidup pada abad kelapan belas bernama Samuel Hahnemann. Kerja Dr. Hahnemann telah memberi kesan yang besar dalam perjalanan ubat homeopati yang diamalkan hari ini.

Sebagai satu lagi pilihan yang berkesan untuk merawat ADHD secara semulajadi, homeopati menggunakan bahan-bahan semula jadi dalam jumlah yang sangat kecil untuk membantu merangsang tindak balas penyembuhan semula jadi. Ini secara semula jadi boleh membantu untuk membawa individu kepada keadaan yang seimbang dengan menangani isu-isu asas di sebalik penyakit dan tidak hanya menekan gejala.

Homeopati mempunyai banyak kelebihan; sebagai contoh, ia adalah lebih menjimatkan dan tidak ada keperluan untuk preskripsi. Kesan-kesan sampingan dan interaksi dadah adalah hampir tidak wujud, dan keselamatan rawatan homeopati tidak dipersoalkan.

Ubat-ubat herba adalah satu lagi strategi yang berkesan yang anda mungkin dapati berguna dalam mengurangkan gejala ADHD. Ginkgo Biloba terkenal herba yang sering dijumpai di dalam ubat semula jadi. Ia dikenali untuk meningkatkan aliran darah ke otak, serta membantu untuk meningkatkan tahap neurotransmitter, yang kesemuanya mempunyai kesan positif ke atas keupayaan orang untuk fokus. Salah satu ciri yang paling berguna Ginkgo adalah kecenderungan kesan positif untuk menjadi kekal, walaupun selepas penggunaannya dihentikan.

Herba Gotu kola telah digunakan selama berabad-abad dalam perubatan tradisional sebagai tonik untuk menyokong otak yang sihat dan fungsi sistem saraf. Gotu kola sering disyorkan untuk meningkatkan kejelasan mental, daya ingatan dan mengekalkan suasana yang seimbang. Kajian baru-baru ini telah mencadangkan bahawa Gotu kola memperbaiki aliran darah serebral dan peredaran secara umum. Ini membolehkan oksigen darah yang kaya mengalir dengan lebih jauh ke dalam otak.

Herba dan homeopati ubat digunakan bersama-sama dengan diet dan mungkin perubahan gaya hidup adalah beberapa taktik untuk merawat ADHD secara semula jadi yang banyak penyedia penjagaan kesihatan semula jadi gunakan untuk berjaya membantu pesakit mereka. Dengan mana-mana strategi rawatan semula jadi yang baru, ia adalah penting untuk memberikan masa yang cukup untuk remedi yang boleh dilaksanakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar